Crònica de la festa del voluntariat de Càritas Arxiprestal de Vic a Manresa

El passat dissabte dia 23 vàrem la sortida del Voluntariat a Manresa, amb la participació d’una quarantena de voluntaris.  El lloc de sortida era l’estació d’autobusos de Vic.

A les 9 del matí l’autobús partia en direcció a Manresa. Pel camí, en Jeroni, el nostre director, ens resumeix el que farem durant el dia i ens desitja de que tot vagi bé i agradi a tothom.

Arribem a Manresa, i l’autocar ens deixa al més a prop possible de la Cova. Fem una pujadeta i entrem a la Cova, on ja ens espera una persona, que ens acompanya a una sala on veiem un documental explicatiu molt complert. Després ens acompanya en la visita i ens fa les explicacions pertinents. A tothom va agradar molt, tot i que algú ja l’havia vist, però així tots junts, i preguntant i explicant, es diferent. En acabat de la visita faltava uns 35/40 minuts per la missa, vàrem decidir que qui volgués tenia temps per arribar a la Seu, els que no, es varen quedar aprofundint una mica mes en la visita a la mateixa església de la Cova o passejant per l’exterior. Un bon grup vàrem anar caminant fins a la Seu i vàrem poder visitar-la sense guia, però va esta molt be, teníem fulletons explicatius i ens vàrem fer la visita per lliure. I en acabat tornar ràpidament cap a la Cova on teníem la missa a les 11:45

La missa presidida per Mossèn Ramon Donada, participativa i familiar, molt acollidora i molt bonica, amb pregàries improvisades de molts dels presents. Va ser una celebració profunda i participativa on tothom es va trobar d’allò mes bé, almenys això es el que la gent manifestava.

Després de la missa, tornem a la sala del documental, on Mossèn Ramon Donada ens va fer una xerrada d’uns 30/40 minuts preciosa, reflexions sobre fets de l’evangeli, que ens fan veure el dia-dia de la nostra tasca a Càritas i també a la vida personal de cadascú. Extraordinària la manera de fer-nos reflexionar. Tothom va sortir encantat.

Després i sense perdre temps, cap al menjador a dinar.

Un menjador tot per a nosaltres sols, amb taules de 6 persones més o menys, ens van servir un primer de fideuà, un segon de pollastre de pagès al forn i un pastis de llimona de postres i per veure aigua i vi. Ens deixaven les plates a una taula i nosaltres ens servíem. Ens vàrem sentir molt be i el menjar era molt bo, a tothom va agradar també.

Després de dinar, l`autocar ens espera i ens acompanya cap a la Sèquia, allà ens esperen  uns guies fantàstics, primer una xerrada en una sala i ens expliquen els orígens de la Sèquia i la seva història, després ens fan dos grups i un guia a cada grup, anem caminant a poc a poc i paradetes per anar explicant en cada punt, fins arribar a la Masia de Sant Iscle, interesantíssim tot el recorregut i la seva història.

Allà ens esperava l’autocar per tornar cap a Vic.

La tornada tranquil·la, la gent contenta i fins i tot alguna que altra cantada. i arribem a Vic, ens acomiadem tots i fins la propera.

Cal remarcar que en tot moment es va viure la sensació de convivència, converses d’uns amb altres, expectació i satisfacció davant de les explicacions, solidaritat i satisfacció amb la feina de cadascú a Càritas.

Pilar Mayans Casas

CÀRITAS EN IMATGES

JERONI I TITI ROCA
Puigdomènec al dinar de Nadal 2017
formació Manresa
Dinar Nadal 2017
Dinar Nadal 2017 2
Cors solidaris a l’Atlàntida
Vic-01
taller reduida
WhatsApp Image 2017-09-23 at 17.36.25
entrega diploma curs auxi cuina juliol 2017
fent recollida aliments
signatura
SIGNATURA CONVENI EQUUS
asemblea maig.jpg
GRUP MILLORADA
vic-comerc-i-caritas

SUPORT a la FEINA

En aquest enllaç podeu trobar un grapat de bones cançons que expliquen històries d'exili i migració. Temes sempre actuals en la nostra societat.